Κάθε χρόνο τέτοια εποχή φτιάχνω τα περίφημα πλέον xmas cookies “μου”.

Η συνταγή είναι απλή. Ουσιαστικά είναι μια παραλλαγή των κουραμπιέδων, μιας και δεν τους συμπαθώ (σε αντίθεση με τα μελομακάρονα)! Τα υπόλοιπα είναι η καλπάζουσα φαντασία μου που, αναλόγως το χωροχρόνο που βρίσκομαι, προσθέτω κι αφαιρώ κατά βούληση και κατά διαθεσιμότητα τα διάφορα υλικά για τη γαρνιτούρα.

Φέτος τα μπισκότα μου δεν πέτυχαν…δεν είχαν άρωμα, δεν είχαν χρώμα… Η δικαιολογία μου ήταν άμεση: “να δεις που δεν μου έδωσε τις σωστές αναλογίες βουτύρου και ζάχαρης!”, αναφερόμενη στη μητέρα η οποία, ως γνωστόν τα θέλει όλα, λίγο -πολύ, λάϊτ. Και μετά οι τύψεις…”κοίτα να δεις να μην έχω εύκαιρη τη συνταγή, γιατί της τηλεφώνησα..κτλ.

Έπειτα, στους εδώ φίλους μου απολογήθηκα λέγοντας πως τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν διαφορετικά. Το βούτυρο ήταν όντως φρέσκο αγελαδινό; Ποιός να ξέρει; Ειδικά όταν οι ετικέτες στα προϊόντα είναι στα Φλαμανδικά, η καλύτερή μου…παίζω λόττο!

Αργότερα το απόγευμα κάθισα στον καναπέ να γράψω σκέψεις και να μεταφέρω με τις λέξεις μου χρώματα όμορφα και αρώματα γεμάτα. Πίνω μια γουλιά καφέ και ξεκινάω…Μια στιγμή, εδώ κάτι γίνεται. Ακόμη κι ο ελληνικός καφές, (της γνωστής μάρκας με τον παπαγάλο απ’ έξω), έχει άλλη γεύση εδώ στο Βέλγιο. Δεν είναι σαν το μερακλίδικο καφεδάκι που μου σερβίρει η κολλητή μου στην Ελλάδα…

Κι αμέσως αντιλαμβάνομαι τη διαφορά. Δεν είναι το διαφορετικό κλίμα, ο μουντός καιρός, οι βροχές και τα χιόνια. Είναι οι άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά. Φέτος τα κουλουράκια τα έφτιαξα μόνη μου, χωρίς τους φίλους μου. Δεν μοιράστηκα με κανέναν εκείνες τις στιγμές δημιουργικής έκφρασης. Τη στιγμή που τα έφτιαχνα λοιπόν, ήρθε η φίλη μου η Βελγίδα. Με βλέπει με τα παιδικά χρωματιστά κουπάτ και τα χέρια λερωμένα με ζύμη και με ρωτάει: “Το διασκεδάζεις;”

Πώς να της εξηγήσω στα Γαλλικά ότι όχι, δεν το διασκεδάζω γιατί δεν το μοιράζομαι με κάποιον…Και τώρα θυμήθηκα το πολύ αγαπημένο μου τραγούδι “ζωή που δεν μοιράζεται, είναι ζωή κλεμμένη…” Ουφ, πάω να φάω ένα μπισκότο να γλυκαθώ!!!

Και του χρόνου!

Image

Xmas Cookies 2011

Image

Xmas Cookies 2012

Leave a comment